De cijfers in Grobbendonk
Met enige trots delen we mee dat in Grobbendonk 95% van de ouders tevreden is over de zomervakantie 2024. Enkele pluimen die we op onze hoed mogen steken: kinderen en ouders kregen een warm onthaal, kinderen gingen niet graag naar huis & hadden een geweldige vakantie.
Hieronder vind je drie grafieken waarop de resultaten van onze tevredenheidsenquête te lezen zijn:
Ben je tevreden over de opvang tijdens de zomervakantie?
In welke mate voelde je kind zich welkom bij KIKOEN deze zomer?
In welke mate kon je als ouder deze zomer met je vragen & noden terecht?
Algemene klantentevredenheid
Met de Net Promotor Score meten we de algemene klantentevredenheid bij KIKOEN. Zo kunnen we ons ook vergelijken met andere organisaties. De best scorende organisaties situeren zich tussen de +50 en +80. Met de score van 78 zijn we dus heel erg blij. Dit is een flinke stijging t.o.v. de score van vorig jaar (67).
Naargelang de score die gegeven wordt op de Net Promoter-vraag onderscheidt men 3 categorieën van mensen:
- Promotors = respondenten die een score van 9 of 10 gegeven hebben
- Passief Tevredenen = respondenten die een score van 7 of 8 gegeven hebben
- Criticasters = respondenten die een score van 0 tot 6 gegeven hebben
En nu?!
We verwerken de resultaten momenteel met de grootste zorg en gaan ermee aan de slag in concrete acties. Onderstaande acties zijn een samenvoeging van de resultaten van de tevredenheidsenquête, evaluatie met het team en evaluatie met jobstudenten:
- We vinden het belangrijk dat elk kind een leuke vrije tijd kan beleven bij KIKOEN en dat we leuke activiteiten aanbieden. Het uiteindelijke resultaat of product hiervan is niet zo belangrijk, maar wel dat de kinderen betrokken en enthousiast hebben kunnen meedoen. We willen er dus op letten om uitdagende en aantrekkelijke materialen en activiteiten aan te bieden, zowel voor de kleintjes als voor de oudere kinderen. We zullen hier extra rekening mee houden bij de volgende voorbereidingen en ook de kinderen zelf hier meer bij betrekken en bevragen.
- Aan onze dagstructuur en de afstemming tussen de collega’s hebben we al hard gewerkt. We vinden het zelf belangrijk om de communicatie en visualisatie hiervan nog meer te verduidelijken voor de kinderen (bv. welke zones wanneer open/gesloten zijn). We zoeken nog naar het beste systeem (picto’s, rode/groene vlag,…) om deze vertaling naar de kinderen te maken.
- We willen samen met het lokaal bestuur sleutelen aan ons inschrijvingsbeleid (opvang reserveren, wijzigen en annuleren) zodat we onze capaciteit optimaal kunnen benutten en zo veel mogelijk kinderen bij ons kunnen komen spelen.