Update Klachtenprocedure 

Als ouder wil je niet liever dan dat jouw kind in een veilige en ondersteunende omgeving opgroeit. 
Bij KIKOEN delen we diezelfde mening en werken we actief aan veilige en uitdagende opvanglocaties. 

Tegelijk zijn we ons bewust dat ondanks onze beste intenties en inspanningen, er soms situaties ontstaan waarin je je zorgen maakt of ontevreden bent. 

Om ervoor te zorgen dat jullie zorgen of ongenoegen serieus genomen wordt, namen we eind vorig jaar onze klachtenprocedure nog eens onder handen. Zo zijn we meteen ook in regel met het nieuwe BOA-kwaliteitslabel. 

Waarom is een klachtenprocedure belangrijk? 

Enerzijds zorgt de klachtenprocedure ervoor dat eventuele kritiek of problemen worden aangepakt. Dit draagt niet alleen bij tot het welzijn van jouw kind, maar ook aan de algemene kwaliteit van onze opvang. 
We zien bij KIKOEN klachten ook als basis om eruit te leren en onze werking bij te sturen. 

Anderzijds bevordert een duidelijke procedure transparantie en betrokkenheid. Als ouder weet je bij wie je terecht kan en wat je kan verwachten in het communicatieproces. 

Bovendien kadert dit binnen onze waarde ‘Dialoog en interactie’ waarbij we verschillende partijen uitnodigen om samen onze aanpak en ons aanbod vorm te geven. 

 

Klachtenprocedure KIKOEN: